ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان
روز
جوان روزی است که در تقویم کشورهای مختلف برای جوانان نامگذاری
شدهاست.در کشور عزیزمان ایران ۱۱ شعبان ،روز میلاد حضرت علیاکبر فرزند
امام حسین (ع) ، بعنوان روز جوان و در کشورهای دیگر روز ۲۱ آگوست توسط
سازمان ملل بعنوان روز جوان در نظر گرفته شدهاست.
------------------------------
روز جوانی یا روز جوان
من
جوانم. او جوان است. ما جوانیم. یا: من در میان جوانانم. او در میان
جوانان است. ما در میان جوانانیم. جوانان در دبیرستان، در دانشگاه. جوانان
در بازار، در مسجد. جوانان روی سکوهای استادیوم. جوانان در مطبوعات،
جوانان خواننده مطبوعات. جوانان مخاطب پیام ها، جوانان صادر کننده پیام ها.
جوانان در شهر، جوانان در روستا. جوانان اینجا، جوانان آنجا، جوانان همه
جا.
امروز روز جوان، فردا روز جوان و هر روز دیگری روز جوان. اعلام یک روز به عنوان روز جوان فقط گریزی است برای خالی نبودن عریضه طولانی عنوان روزها. وگرنه چه روزی را به یاد داری که روز جوان نباشد. کدام سازمان و نهاد و وزارتخانه ای را سراغ داری که با جوان سروکار نداشته باشد. از سیاست و اقتصاد گرفته تا فرهنگ و اجتماع، همه چیز در این کشور آکنده از جوانان است.
در سرزمین جوانی، جوانی کردن و جوان ماندن سخت است وگرنه هرکسی پس از نوجوانی ، لاجرم جوانی است برنا. مسئله این است جوانی کردن.
جوانی کردن واژه ای است لیز. مثل
صابون آب خورده. به دست نیامده از دست می رود. تیز است مثل تیغ و در کشور
ما خیلی صفات دیگر دارد که هر کدام را می توان در کنار هم قرار داد و نتیجه
گرفت. جوانی کردن پدیده ای است عجیب، پیچیده و تا حدودی ناممکن.
بسیاری از والدین و مسئولان و صاحب نظران جوانی را می پسندند که جوانی نکند. مثل مردان و زنان سالخورده و میانسال سنگین رفتار کند.عجله نکند. همه پیش فرض ها و اما و اگرها را در رفتارهایش لحاظ کند. این نگرش محافظه کارانه به جوانی از آنجا ناشی می شود که مردان جاافتاده و زنان جهان دیده ، حال و حوصله دردسرهای جوانی کردن جوانان را ندارند.
دل و دماغ سرعت و عجله جوانان را ندارند. می خواهند آنها را به ثبات و رنگ و بوی خودشان در آورند. پیراهن پاره نکرده، مثل آدم های هزار تا پیراهن پاره کرده زندگی کنند تا هم خیال خودشان از آینده جوان شان راحت شود و هم به وجود چنین جوانان سنگین و جاافتاده ای افتخار کنند. مسئله امروز جوانان جوان نیست. مسئله همان است که گفتم، جوانی کردن است. اگر این روز جوان با عنوان روز جوانی کردن نامگذاری می شد، ماجرا کلی از این رو به آن رو می شد. زیرورو می شد و به هم می ریخت، جوانی کردن اولین و مهمترین عامل جوان بودن است. داشتن سن جوانی که متر و معیار مهمی نیست.
بیایید به واسطه روز جوان بار دیگر به
این موضوع حیاتی نگاه کنیم که به عنوان جوان ترین جامعه جهان چقدر فرصت و
امکان جوانی کردن در شهر و روستا پدید آورده ایم. چقدر روزنه و پنجره برای
دیدن. چقدر راه و هدف برای رفتن و رسیدن و چقدر انگیزه و امکان برای ماندن و
جوانی کردن به وجود آورده ایم. به خیابان ها و کوچه ها، به معابر و
چهارراه ها، به استادیوم ها و سکوها به لابه لای این جمعیت پیاده روها نگاه
کنیم و فراموش نکنیم زندگی آن جوانی که امروز در تنگناهای آگاهانه و
ناخودآگاه رنگ عصیان و یا هاشور بی خیالی می خورد، آینده سرزمینی است که
دوستش داریم.
آن کسی که از جوان توقع میانسالی و
جاافتادگی دارد. آن کسی که جوان را از جوانی کردن برحذر می دارد، آن که نمی
داند برای جوان امروز مرز تجمل حرف ها به پایان رسیده و زمان زمان عمل
جوانانه برای جوانان است.همه و همه در یک سمفونی کشدار می نوازند که نامش
بی توجهی است.
به مناسبت روز جوان، روز ملی جوان، حداقل این درخواست را
می توان کرد که بیایید برای یک بار هم که شده تماشا کنیم شهرمان و بگوئیم:
کجاست جای جوانی؟
منبع : tebyan.net
در ادامه بخوانید
کانال سایت شرطبندی بت فیدو betfido
.
مریم کاویانی متولد تیر ۱۳۴۹ در اهواز، بازیگر است
فارغ التحصیل فوق لیسانس پرستاری است، پدر و مادرش اهل بابل هستند و تنها یک برادر کوچک تر از خود دارد، بازیگری رو از دهه ۳۰ زندگی اش شروع کرده است
مریم کاویانی می گوید دوران کودکی خیلی مظلوم بودم، یادم می آید همیشه مادرم می گفت پدرت نگران است که نکند وقتی بزرگ شوی، هیچ کاری از تو برنیاید
روزی گذر نادر مقدس کارگردان به بیمارستان مهرداد محل کار مریم کاویانی افتاد
مقدس از او دعوت می کند تا بازدید داشته باشد از پشت صحنه فیلم رویای جوانی که در دست ساخت دارد، کاویانی بر تردیدهایش غلبه می کند و از سر کنجکاوی در پشت صحنه این فیلم حاضر می شود. مقدس به او می گوید که چهره خوبی برای بازیگری دارد و با اصرار مانتوی سفیدی بر تنش می پوشانند و روانه جلوی دوربینش می کنند تا ایفاگر نقش کوتاه یک خانم دکتر شود و این گونه مریم کاویانی بازیگر می شود
عکس خانوادگی مریم کاویانی
وی که اولین بار در سال ۱۳۸۱ با فیلم رویای جوانی شروع کرد، در ماه رمضان سال ۱۳۸۴ با سریال او یک فرشته بود در نقش همسر حسن جوهرچی به شهرت رسید
من آرامش خودم را مدیون ایمانی می دانم که به خدا، زندگی و معجزاتش دارم
هیچ وقت معنای حسادت و حسرت را درک نکردهام چرا که به سرنوشت و تقدیری که در مسیر زندگی هر فردی نوشته و ثبت شده اعتقاد دارم
به ندرت پیش می آید که هوس غذاهای بیرون، بویژه فست فود به سرم بزند همه وعدههای غذایی من خانگی است و سعی میکنم تمام آنها را خودم با مواد و روغن های سالم تهیه و آماده کنم
بنابراین با این شیوه تغذیه تا به حال افزایش وزن و تجربه گرفتن رژیم نداشته ام
مریم کاویانی مجرد است و هنوز ازدواج نکرده، متاسفانه عکس زیر که در کنار برادرش است در چند سایت زرد بعنوان همسر وی معرفی شده است
عکس مریم کاویانی و برادرش
احترام گذاشتن به خود بیش از هر چیز دیگر و تنظیم عادت ها و اصول رفتاری مناسب باعث می شود تا ناخود آگاه رفتار اجتماعی مناسبی در جامعه داشته باشیم و صبوری، مهربانی و اعتماد به نفس بالا از پیامدهای آن است، هر وقت مهربانی کردن با خودمان را بیاموزیم، رفتارمان با جهان اطراف مان هم مهربان می شود
استفاده از روشهای طب سنتی و نوشیدن عرقیات و شربت های گیاهی هم از بهترین گزینه ها و جایگزین های مصرف خودسرانه داروهاست؛ برای مثال من در خانه مرتب عرق نعنا و کاسنی مصرف می کنم
ساعت میوه خوردن من قبل از ساعت هفت عصر است چرا که عوارض مصرف میوه مثل نفاخ بودن و ایجاد اسیدهایی که برای معده مضر است بعد از این ساعت بیشتر می شود
در فضای سینما و تلویزیون متأسفانه تنها اشخاصی برای برخی آقایان قابل احترام هستند که اهل معاشرت های خارج از حیطه کاری باشند که خوب من این رفتار را هیچ گاه نداشته ام
عکس مریم کاویانی و برادرزادش
● زمستان گرم (۱۳۹۳)
● معراجی ها (۱۳۹۳)
● مدینه (۱۳۹۳)
● ویلای من (۱۳۹۱)
● فاصلهها (۱۳۹۰)
● دارا و ندار (۱۳۸۹)
● پنجمین خورشید (۱۳۸۸)
● روزگار قریب (۱۳۸۷)
● خط شکن (۱۳۸۶)
● شکرانه (۱۳۸۶)
● به دنیا بگویید بایستد (۱۳۸۵)
● زیر زمین (۱۳۸۵)
● روز رفتن (۱۳۸۴)
● راه شب (۱۳۸۳)
● او یک فرشته بود (۱۳۸۲)
● فیلم معراجی ها (۱۳۹۲)
● دلتنگی های عاشقانه (۱۳۹۱)
● رسوایی (۱۳۹۱)
● یکی برای همه (۱۳۹۰)
● اخراجیها ۳ (۱۳۸۹)
● پایاننامه (۱۳۸۹)
● زمهریر (۱۳۸۸)
● بیداری (۱۳۸۷)
● پوسته (۱۳۸۷)
● مانا (۱۳۸۷)
● مخمصه (۱۳۸۶)
● پایان راه (۱۳۸۵)
● ستایش (۱۳۸۵)
● تردست (۱۳۸۵)
● هوو (۱۳۸۴)
● اسپاگتی در هشت دقیقه (۱۳۸۳)
بیوگرافی مریم کاویانی و همسرش | سایت فتوکده
سیامک عباسی متولد ۱۷ فروردین ۱۳۶۵ در تهران، خواننده است
فارغ التحصیل رشته علوم ارتباطات اجتماعی و موسیقی در مقطع فوق لیسانس و دانشجوی دکترای ادبیان غنایی است او مدت ها چهره خود را قایم میکرد تا در نهایت در اولین کنسرت چهره او دیده شد
او در خانواده ای بدنیا آمد که با شعر و شاعری آشنا بود، پدرش شاعر بود و همین باعث شد از بچگی در دنیای شعر و موسیقی پرورش پیدا کند سپ با فراگیری ساز گیتار مسیر جدید برایش باز شد
من دبیرستانی ریاضی فیزیک خواندم بعد از تحصیل موسیقی در دانشگاه، یک استودیو تأسیس کردم و وارد کارهای صدابرداری شد به دنیای پروداکشن موسیقی قدم گذاشتم و از اواخر این ماجرا، ترانه سرایی هم اضافه شد چون موسیقی و ترانه خیلی به هم مرتبط است، برخی اوقات لازم بود همزمان که ملودی را می ساختم، همان کلمه ای که به ذهنم می رسد را رویش پیاده کنم این مسیر در ادامه، به خلق همزمان ترانه و ملودی منجر شد
شروع حرفه ای وی از سال ۸۵ -۸۶ بود
عکس سیامک عباسی و مادرش
تا نخستین کنسرتش در تهران تصویری از خود ارائه نداده بود و چهره اش از هوادارانش پنهان بود بارها در صفحات مجازی خود اعلام کرده بود که برای هوش و گوش مخاطبین خود احترام زیادی قائل است و ترجیح میدهد به دور از حاشیه ساز بودن و تنها با کلام، موسیقی و صدای خود شنیده شود. سیامک عباسی با ارائهٔ نمآهنگ هایی که تاکنون همواره سبک انیمیشن داشتها ند، توانسته است سطح نمآهنگ های ایرانی را به شکل قابل توجهی ارتقاء دهد
همیشه دغدغه اولم کیفیت بوده است؛ چه به لحاظ محتوایی و چه اجرایی
چون برای گوش و هوش مخاطبم احترام قائلم. مخاطب ایرانی را یک مخاطب باهوش میدانم که کوچکترین نقصی را متوجه میشود و نمیتوان او را فریب داد
سیامک عباسی تا بحال دو مجموعه کتاب شعر و ترانه های خودش را منتشر کرده است : خوشبختیت آرزومه نخستین مجموعه از ترانههای «سیامک عباسی» با عنوان «خوشبختیت آرزومه» برای اولین بار در سال ۱۳۹۱ در بیست و پنجمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران رونمایی شد
کتاب خاطرات متروک روز دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ نیز رونمایی شد
همچنین وی فعالیت خود را در زمینههای ژورنالیستی نیز به صورت آکادمیک دنبال کرده و با ارائه مقالات علمی – پژوهشی، با موضوعات میان رشتهای (اعم از رشته های موسیقی، ادبیات، ارتباطات اجتماعی و …) در نشریات علمی بین المللی، در آکادمیزه کردن موسیقی پاپ، و همچنین در یافتن رابطههای علمی میان مؤلفه های موسیقایی و مؤلفه های ارتباطی – اجتماعی کوشیده است
۱۳۷۸–۱۳۸۸: فراگیری نوازندگی گیتار کلاسیک زیر نظر اساتید بنام همچون استاد کیوان میرهادی و…
۱۳۸۰: فراگیری دوره تئوری موسیقی نزد استاد محسن الهامیان
۱۳۸۱: فراگیری دوره هارمونی و نزد استاد مصطفی کمال پورتراب
۱۳۸۲: فراگیری دوره سازشناسی زیر نظر دکتر هما افسری
۱۳۸۳–۱۳۸۷: ورود به دانشگاه و شروع تحصیل آکادمیک در رشته موسیقی
۱۳۸۴: فراگیری تلفیق شعر و موسیقی نزد استاد حسین دهلوی
۱۳۸۵: فراگیری دوره ارکستراسیون زیر نظر دکتر جعفرزاده
۱۳۸۶: فراگیری مبانی موسیقی الکترونیک نزد استاد محمد پژوتن
۱۳۸۶: فراگیری اصول صدابرداری و فیزیک صوت نزد استاد محمد پژوتن
۱۳۸۷: فراگیری دوره سلفژ و صدا سازی زیر نظر استاد سرژیک میرزائیان
۱۳۸۷: فراغت از تحصیل در رشتهٔ «موسیقی»
۱۳۸۷: شروع تحصیل در رشتهٔ «مدیریت فرهنگی»
۱۳۹۰: فراغت از تحصیل در رشتهٔ «مدیریت فرهنگی»
۱۳۹۰: شروع تحصیل در رشتهٔ «علوم ارتباطات اجتماعی» در مقطع کارشناسی ارشد
۱۳۹۳: فراغت از تحصیل در رشتهٔ «علوم ارتباطات اجتماعی»
۱۳۹۴: شروع تحصیل در رشتهٔ «زبان و ادبیات فارسی گرایش ادبیات غنایی» در مقطع دکترا
خوشبختیت آرزومه (شهریور ۱۳۹۵)
وی بیش از ۲۰ تک آهنگ از خود منتشر کرده است
بیوگرافی سیامک عباسی + زندگی خصوصی | سایت فتوکده